Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 26 december 2022

Gedicht van Manlief voor Dochterlief

 

LIEVEDochterlief

 

Vaak begin ik halverwege het jaar al met gedichten schrijven

Om de drukte met de Kerst een beetje voor te blijven

Maar nu blijkt dat ik weer opnieuw iets kan gaan verzinnen

Omdat jij ineens besloot om met een andere studie te beginnen

Had ik eindelijk de puzzel rond met woorden die eindigden op drama

Zoals het mooie dier lama en natuurlijk Wout Brama

Besluit jij ineens te kiezen voor creative design

Daarop een rijmwoord verzinnen is helemaal niet fign

Ik hoop dat je dit nu definitief hebt besloten

Anders loop ik volgend jaar alweer zo te kloten

Bij jouw nieuwe studie heb je wel een kabinet van rariteiten

Met ongelofelijk veel verschillende nationaliteiten

Nu had je bij je vorige studie al een Duitse freundin

Bij deze studie is het ineens een Slowakin

Uiteraard moet dat een slowaakse kamaratka zijn

Maar dat rijmde natuurlijk niet zo fijn

En dan is er nog  een Italiaanse jongen waar je naar smacht

Door aan hem bijles te geven regel jij zo wat extra aandacht

Al met al heb jij in Leeuwarden prima je plek gevonden

En ga je daar waarschijnlijk je studie(s) afronden

Toch bel je nog vaak genoeg naar je ouderlijk huis

En ben je nog graag een weekend bij je familie thuis

Soms is dat om advies over iets te vragen

Maar vaak genoeg ook om flink van je af te klagen

Kort geleden ben je zelfs met een speciale reden geweest

Want toen vierde jij je 21e verjaardagsfeest

Ik dacht een rustig feestje, maar wat een mirakel

Het veranderde ineens in een karaokespektakel

Zo heb ik genoten van mijn favoriete blauwe kabouters

Maar soms hoorde ik ook wel iets veel stouters

Dat liedje van Meat Loaf heb ik met mijn telefoon opgenomen

In de hoop hiermee,  bij de Kerstvrouw in de smaak te komen

Dus sleede ik naar huis op volle draf

En greep ik toen de kerstvrouw, oh ik dwaal af

Dit gedicht gaat natuurlijk over jou

En niet over mijn escapades met mijn vrouw

Maak nu daarom maar snel je cadeau open

Ook al kostte het weinig moeite om ze te kopen

Jouw lijstje was zo uitgebreid

Dat ik inspiratie had voor elke andere meid

Dus verwijder het papier nu maar vlug

Dan keer ik volgend jaar weer terug

 

De Kerstman

 



 

Geen opmerkingen: