Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 26 december 2022

Gedicht van de Wandelkerel voor mij

Lieve Louise,

 

Moeder, grote zus, echtgenote, dochter, wandelaar, creatieveling en docent

En daarbij ook nog iemand die de kerstman (vind hijzelf) best wel goed kent

Weer is er een jaar voorbijgegaan waarin er behoorlijk veel dingen zijn gebeurd 

En al die dingen gaat de kerstman zo goed mogelijk verwoorden met behulp van MS-word

Laten we beginnen met het wandelen met je gestoorde dochterlief

Want als zij denkt dat ze de 4daagse kan lopen zonder te trainen is ze wel heel naïef

Gelukkig had ze jou om haar te vergezellen bij meerdere leuke tochten

En dat haar eerste 4daagse medaille met trots op haar kamer hangt heeft niet alleen zij maar ook jij hard voor gevochten

Maar nog voordat de 4daagse werd gelopen veranderde er iets in je vele leefpatronen

Want, wat is dit nou? Je zoon komt ineens weer bij jou thuis wonen

Net als je denkt dat je ervan af bent en de rust in huis is teruggekeerd

Komt die prutser ineens weer naar huis omdat hij niet doorstudeert

Maar genoeg over je kinderen en al hun domme problemen

Laten we nu alle dingen die jij dit jaar hebt moeten doorstaan samen doornemen

Want waar de kerstman zijn drukke leven tot maar twee kerstdagen heeft kunnen beperken

Heb jij het hele jaar weer ongelooflijk hard moeten werken

Want helaas komt samen met een supergaaf, leip, cool en helemaal jouw eigen kantoor

Ook een gigantische lading aan werk en draaide je af en toe best een beetje door

Stilzitten en niks doen is namelijk niet hetgeen wat jij het liefste doet

Maar in sommige situaties is datgene doen juist even hartstikke goed

Want hoe fijn het ook is om alles te doen wat je wil en fysiek kan

Is jezelf overwerken natuurlijk ook geen fantastisch plan

Daarom was de kerstman heel blij om te horen dat je dit jaar wat taken hebt laten vallen

Laten we hopen dat je hierdoor met meer tijd voor je jezelf het nieuwe jaar in kan knallen

Want Liesie en ik hoop dat je weet dat ik dit met de volle 100% meen

Ik gun jou al het geluk van de wereld en het liefst gaf ik dat nu meteen

Maar helaas heeft de kerstman niet de kracht om jou zoiets groots te geven

Dus heeft hij gekeken naar andere cadeaus die passen bij jouw vorm van leven

En daarbij kwam hij bij twee dingen waarvan hij weet dat je het heel graag doet

Namelijk lekker bu-jo’en en grote afstanden afleggen, niet met de auto maar te voet

Dit cadeau moet bij het lopen goed van pas komen bij het eten van wat je maar wil

Of je nou zin hebt in Hollandse pot of juist exotisch wil eten, iets als krokodil

Het laatste zou ik maar niet doen, is mijn welgemeende advies

De kerstman heeft het een keer geprobeerd en zonder ketchup was best wel vies

Maar genoeg over mij laat ik dit gedicht afsluiten met een boodschap naar Louise Groen

Dus zet je schrap want voor deze boodschap gaat de kerstman heel erg zijn best doen

Je bent een geweldige vrouw met je eigen unieke kwaliteiten en ook nog erg beleefd

En ondanks dat iemand denkt dat die in alles hetzelfde is als jij, ben jij echt de enige die het allemaal heeft

Ik hoop dat je deze boodschap dichtbij je houdt en niet zomaar vergeet

Zoals je zoon dat wel met de kerstzegels deed

 

Liesie ik wens jou een ongelooflijk leuke kerst met je familie en een fantastisch nieuwjaar. Waarin je hopelijk veel mooie en nieuwe dingen kan doen. Het is je van harte gegund en ik hoop er deel van uit te mogen maken.

 

Met vriendelijke groet,

 

De KerstKerel

 


Geen opmerkingen: