Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 26 december 2022

Gedicht van Dochterlief voor de Wandelkerel

Beste Wandelkerel,

 

De kerstvrouw was voor het eerst niet bang

Toen het lootje met jouw naam in beeld kwam

Want voor het eerst in veel jaren

Kon de kerstvrouw naar fatsoenlijke cadeaus op het lijstje staren

 

Genoeg daarover, 2022 was me een jaartje wel

Want wat kwamen de veranderingen telkens snel

Zo zat je in januari nog in Arnhem

En ga je nu bijna verhuizen naar Groningen

(Sorry, dat rijmt niet helemaal)

 

Intussen heb je ook weer in Nijeveen gebivakkeerd

En heb je veel banen geprobeerd

Maar geen één die echt aan je wensen voldoet

Dus nu even geen perfecte baan, maar gewoon goed

 

Voor de zekerheid even een kleine herhaling

Van de arbeid van afgelopen jaar tegen betaling

Natuurlijk als eerst nog gorilla’s, de flitsbezorger

En van daar ging je terug naar de aanloop, als hondenverzorger

 

Dan de korte tijd op de boomkwekerij

En na even thuis, kwam daar boomverzorger bij

Nu heb je maar een soort vakantie door al dat geld

Maar vanaf januari weer terug in het werkveld

 

En zoals al gezegd naar Groningen

Waar je samen met een stel vrienden gaat wonen

En waar je nu ook al voetbalt bij Oranje Nassau

Waar je keept nou

 

Het enige is dat je nog iets meer mag praten in het doel

Tenminste dat hoor ik van de man in de rolstoel

Jullie doen het prima als team

Daarover zijn mijn elven en ik unaniem

 

Het jaar had ook best wel wat tegenslagen

Iets met borg dat pas een week geleden op kwam dagen

En als we dan toch in de huur zitten

Kon de overdracht van de kamer ook nog tegenzitten

 

Maar dit jaar had ook een groot verlies

Omdat onze lieve Trien in maart haar laatste adem blies

Een moment van huilen en  intens verdriet

Omdat ons steun en toeverlaat ons voor altijd verliet

 

Maar echt weg is ze nooit

Omdat in ons hart de liefde nog altijd glooit

Daarnaast is er de magnolia boom

Al groeit die naar mijn zinnen te sloom

 

Genoeg met dat sentimentele stuk

Een gedicht is niet voor tranen

Maar juist om je een beetje van fuck

Dus terug naar dat stuk

 

Fuck, wat heb ik dit jaar ook al weer allemaal niet handig gedaan?

Dat is waar een gedicht over gaat

Dus terug naar dit deel van het jaar

Want ik heb nog wel een paar

 

Wat veel niet weten is dat deze kerstvrouw helderziend is

Zo had ze al zo’n vermoeden dat een koffiebeker niet echt nodig is

Immers hoef je niet meer voor 6 uur op te staan

En op de fiets kan een koffiebeker niet volstaan

 

Nu was dat ook wel het duurste cadeau op de lijst

En heeft de kerstvrouw gekeken naar wat je verder eist (lees: vraagt)

Boeken vindt de kerstvrouw altijd fijn om te geven

Dus jij kan in het vervolg nog heel veel lezen

 

Daarnaast heeft de kerstvrouw sinds kort een nieuwe expertise

En nee, ze bedoeld niet die van actrice

Ze bedoeld eentje waarvan je bij te veel goed kan genieten

Dus het komt vast bij je favorieten

 

Geniet van de cadeaus en een goed 2023

Het enige woord wat rijmt is veel-tintig

Genoeg gerijmd dus voor vandaag

Ik hou van je lief groot broertje en tot volgend jaar!

 

Groetjes,

De kerstMoon

Op haar roze glitterslee

Getrokken door eenhoorns

En bijgestaan door haar knabbelelven

Woehoe

 

 

(Haha, de afsluiting is nu een kerstboom)




Geen opmerkingen: