Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 26 februari 2019

Koffieleut

In ieder gezin zijn er gewoontes. In ons gezin hebben Manlief en Dochterlief de gewoonte om, als de mogelijkheid er is, samen koffie te drinken. Dat betekent dat ze koffie drinken als Dochterlief niet om kwart over 8 hoeft te beginnen, in de weekenden en natuurlijk in de vakanties.

En nu hebben we net een vakantie achter de rug waarin ze veel koffie hebben gedronken. De communicatie over het tijdstip verloopt via de App en de berichten over en weer zijn het vermelden waard. Daarom hieronder de koffieleut van Manlief en Dochterlief:

16 februari:
10.34 uur: De koffiepot roept: DOCHTERLIEF, BEN JE NOU?
10.35 uur: Oh, ik hoor het! Kom eraan, koffiepot!!!


18 februari:
09.43 uur: De koffiepot staat klaar om te worden aangezet.
09.43 uur: Zet maar aan, ik kom zo.


20 februari:
09.54 uur: Kom je een bakkie doen?
09.54 uur: Zekers!!


21 februari:
09.49 uur: En ja hoor! De koffie is alweer bijna klaar!
09.50 uur: Ik ben onder de indruk van de verschillende soorten appjes, maar mijn antwoord kom weer op hetzelfde neer. Ik kom eraan!!!


22 februari:
09.44 uur: Mama zet ons favoriete ochtendapparaatje net aan. Kom je zo?
09.59 uur: Ik ben net ontwaakt uit dromenland, dus kom zo.


23 februari:
09.59 uur: Al voelde ik me, toen ik opstond best kut, het koffiezetapparaatje doet toch prut, prut!
10.00 uur: ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
10.00 uur: Ik kom er zo aan.


24 februari:
10.29 uur: We hebben een "K"! We hebben een "O"! We hebben twee keer een "F"! We hebben een "I"! We hebben een "E"! Wat krijgen we dan??
10.31 uur: Al ben ik vandaag niet zo snel, de KOFFIE regelt Dochterlief wel.


25 februari:
09.28 uur: Half 8 was ik al uit bed, heb de koffie toen al klaar gezet. Langer wachten gaat me niet lukken, ik ga hem nu aandrukken.
10.01 uur: Ik kom zo.


26 februari:
7.47 uur: De koffie is door de pot gegleden, dus kom maar naar beneden.

En toen begon het schoolleven weer en was de koffieleut weer afgelopen.

Geen opmerkingen: