Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 18 maart 2018

52.234 Droomdeken

Al lange tijd ligt er een droomdeken te wachten en nu de naaimachine een opknapbeurt heeft gehad, moest hij gelijk maar eens flink aan de bak. Maar voor het zover was, moest ik nog wat voorbereiding treffen. Ik wilde namelijk de rand nog doorstikken, maar dan moest ik nog wel bedenke hoe. Met behulp van een bordje tekende ik een patroon, omdat dat te groot was verkleinde ik dat met behulp van een kopieermachine en daarna sealde Wandelmams dat voor mij, zodat ik het patroon kon overnemen op de rand. Daarna was het stikken niet zo moeilijk.





Na het doorstikken van de rand, moest de afwerkbies gemaakt worden. Eerst alle losse stukken aan elkaar zetten, strijken, strijken, droomdeken op maat snijden en dan aan de rand aan de deken stikken.








En dan is alle naaimachinewerk gedaan. Ik heb de afwerkbies vastgezet met spelden, zodat alleen het ouderwetse handwerk nog is overgebleven. Maar eens zien wanneer ik daar aan toe kon.

In ieder geval heeft de naaimachine weer meters gemaakt en die meters gingen soepel. Dat belooft veel naaiplezier voor de komende weken. Toch??

Geen opmerkingen: