Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 4 maart 2018

52.232 Voorbereidingen

Afgelopen week had ik geen zin in haken. Hoewel de deken van manlief steeds slechter wordt, heb ik geen zin om me alleen maar bezig te houden met het haken van de nieuwe. Eigenlijk lokt de naaimachine weer. Maar sinds de aanschaf van het apparaat in 2011 heeft hij nog geen onderhoud gehad en dat begin ik te merken. Ook de naaimachine van Dochterlief rammelt behoorlijk, dus besloot ik om beide naaimachines en de locker maar eens na te laten kijken.

Dat betekent dan natuurlijk wel dat ik niet kan gaan naaien. Maar ik besloot om deze vakantieweek te gebruiken om alle projecten die lagen te wachten zo voor te bereiden dat ik zo aan de slag kan. En dus moest alle stof geknipt worden. Voor sommige lappen was het patroon al klaar. Voor andere lappen moest het patroon nog aangepast worden en dan was er ook nog categorie waar eerst nog een patroon voor gevonden moest worden. Dat inventariseerde ik eerst maar eens.





En daarna ging ik aan het werk. Patronen uitraderen, soms aanpassen en uiteindelijk de stof knippen.




Ondertussen zijn de naaimachines terug en ligt er een stapel geknipte stof op mij te wachten.


Maar de eerste projecten liggen apart. Voor allebei de schatjes één. En nu is er nog iets met tijd, want helaas is de vakantie voorbij.


Geen opmerkingen: