Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 8 januari 2015

52.105 Een tipje van de sluier

Dit bericht heeft even op zich laten wachten, maar de griep sloeg ongenadig toe bij mij. Zondag had ik flinke spierpijn, maar ik nam aan dat dat kwam door de tocht van zaterdag. Dat bleek maandagmorgen duidelijk anders te zijn. Met een keel van schuurpapier en lood in de kuiten kwam ik uit bed. Maar ik wilde mij niet ziek melden de eerste dag na de vakantie. En dus vertrok ik met gepaste tegenzin richting werk. Ik overleefde de lesdag, maar eenmaal thuis ging ik languit op de bank (met twee dekens over mij over mij heen) en sliep een paar uur. Na de verplichtingen rondom avondeten, inruimen van de afwasmachine en andere huishoudelijke karweitjes, vertrok ik om 9 uur naar bed.

Toen de volgende ochtend de wekker ging, kon ik me niet voorstellen dat de nacht al voorbij was, maar het was echt waar. Omdat er een studiemiddag gepland stond waar ik graag bij wilde zijn, vertrok ik toch weer richting werk. Die middag om kwart over drie ging mijn lichtje uit, ik meldde mij ziek en vertrok naar huis, om tot woensdagmorgen half 12 te slapen. Na nog een dag niets doen en een nacht van ruim 12 uur, voelde ik mij vandaag weer een beetje mens.

En dus nu een tipje van de sluier.



Het oranje-boven-bakje is gegroeid. Helaas ging dat groeien niet helemaal goed, ik heb ook een flink aantal toeren moeten uithalen, omdat de meerderingen niet klopten. Maar dankzij het witte koordje zit ik nu goed. En om aan te geven dat dit geen bakje of mandje voor paaseieren wordt, hieronder een "kleine" aanwijzing met betrekking tot het eindresultaat.


Geen opmerkingen: