Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 15 maart 2012

52.15 Herstart

Hij zat al lange tijd in de planning, deze blog. Want hoewel ik niet postte, was ik nog wel druk bezig. En wel met de quilt voor manlief. Maar omdat manlief ondertussen ook weer af en toe online was en mijn blog weer volgde, kon ik hier niet over bloggen.

Maar hij is nu op de hoogte, want ik moet alleen de rand nog maken en dat moet grotendeels met de hand. En daar zal hij toch bij aanwezig zijn, aangezien hij woensdag echt, definitief, helemaal thuiskomt!!!!!

Dus bij deze de vorderingen van de droomdeken van manlief.

Allereerst alle 9-patch blokken aan elkaar.


Dan begint het snijden. Saai en vervelend werk vind ik dat. Maar het hoort erbij.


Uiteindelijk ontstaan er 4 nieuwe blokjes, die een idee geven hoe het vervolg eruit gaat zien.


Die 4 aparte blokjes worden aan elkaar gezet, zodat er weer 1 nieuw blok ontstaat. En als je dan weer 4 nieuwe blokken aan elkaar zet, krijg je dit.


Dat leidt uiteindelijk tot een grote top, die er als volgt uitziet.


En voor de liefhebber zie je hier nog een detail.


De foto's zijn niet van een fantastische kwaliteit, want ik heb de meeste gemaakt met de Iphone. Ondertussen is de top gedubbeld en moet alleen de rand nog genaaid worden. Zodra dat gebeurd is, laat ik dat hier weer zien. Ondertussen hoop ik ook dat ik vanaf nu weer in staat ben om het 52-project weer wekelijks op te pakken, dat was tenslotte de bedoeling!!!

1 opmerking:

Wandelmams zei

Op de foto zelf is de top goed te zien. Ga zo door. Ik ben benieuwd naar de volgende 52+