Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 1 maart 2011

Het houdt niet op.......

En dan ben je weer thuis, ga je weer aan het werk en naar school, maar is het feesten nog niet afgelopen, want Wandelmams is jarig. En ter ere van haar verjaardag gaan we uiteten. En het leukste is dat Wandelmams niet weet dat kinderen en (de oudste) kleinkinderen ook komen. Een verrassing dus.

Zoals elke dinsdagmiddag zijn het Wandelmannetje en dochterlief bij opa en oma. En ze weten dat we 's avonds uit eten gaan, dus ik was bang dat ze hun mond voorbij zouden praten. Maar ik heb ze schromelijk onderschat, ze spelen het spel geweldig. Net voor we naar huis gaan, vragen ze wat we gaan eten. Vervolgens wensen ze oma een gezellige verjaardag verder en krijgen opa en oma een dikke kus.

Eenmaal thuis worden er andere kleren aangetrokken, stift dochterlief haar lippen nog even in de goede kleur en gaan we op weg. We gaan eten bij eetcafé Fanfare in Giethoorn. Daar aangekomen is de rest van het gezelschap al aanwezig. Wandelmams vindt de verrassing erg geslaagd en na een drankje gaan we aan tafel.

En wat blijkt, de Flagelanten, het piratenkoor van Giethoorn heeft hun wekelijkse repetitieavond in de Fanfare. Een waar feest breekt los. Lekker eten, meezingen, drinken en gek doen. Uiteindelijk gaan wij om tien uur weg. En dan zijn we de eersten van ons gezelschap, maar ja, het Wandelmannetje en dochterlief moeten morgen weer naar school en ze waren al niet echt uitgeslapen.

Sorry juffen, maar soms, heel soms, loopt het hier uit de hand. We beloven dat de kindertjes voorlopig weer keurig op tijd in bed liggen door de week. Tenslotte wordt Wandelmams maar één keer 60!!!

Geen opmerkingen: