Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 5 maart 2011

Dag van de techniek

Eén van de scholen voor voortgezet onderwijs in de omgeving, organiseerde "De dag van de techniek"!!! Eerst was er afgelopen donderdag een bezoek aan de school waar van alles over techniek werd uitgelegd. Na afloop kregen alle leerlingen van groep 7 een gereedschapskoffer en een aantal waardebonnen. Deze waardebonnen konden ingewisseld worden bij diverse bedrijven voor gereedschap om de koffer te vullen. Daarnaast boden alle bedrijven activiteiten aan in het kader van de techniek.

Het Wandelmannetje zag het helemaal zitten, dus vertrokken hij en ik in de loop van de ochtend om een rondje bedrijven te doen. Het was superleuk. Er was van alles te doen. Een letter lassen, een klok maken, een kraan besturen, een motor doormeten, een band verwisselen, vanaf een computer een kopieermachine aansturen en nog veel meer. En overal kreeg het Wandelmannetje iets. Een schroevedraaier, een nijptang, een zaklamp, een hobbymes, een spanningsmeter, een rolmaat en een ...........

Aan het einde van de middag was het Wandelmannetje een volle gereedschapskoffer, veel ervaringen en vermoeide moeder rijker. Maar het was een ontzettend leuke dag.






Geen opmerkingen: