Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 2 december 2017

Sweet sixteen

Lieve meid, vandaag werd je 16 jaar, dus tijd om het afgelopen jaar eens even door te nemen. Maar voor ik dat doe, is het eerst tijd om te terug te kijken. Want dat doe ik ook elk jaar. En vorig jaar vertelde ik dit. En natuurlijk las ik ook alle eerdere verjaardagswensen voor jou. En nu zit ik hier met de tranen in mijn ogen, want wat zijn al die verjaardagswensen verweven met ons gezinsleven, maar wat zijn ze vooral verweven met het mooie mens dat jij bent.

En hoewel je in mijn ogen nog steeds een meisje bent, ben je in de ogen van de buitenwereld een jonge vrouw. Ach, en in mijn ogen eigenlijk ook wel, alleen ben ik daar nog niet helemaal aan toe.....

Vorig jaar schreef ik dat jij je snel ergert aan mij, daar is afgelopen jaar niet heel veel verandert. Maar gelukkig hebben we allebei geleerd om er geen groot probleem meer van te maken. Oke, het gaat soms mis, maar na een kwartier gaan we gewoon weer verder en dan is een blik van verstandhouding genoeg. Zo van: "Wat waren we weer onhandig bezig!" En dan kruipen we weer tegen elkaar aan op de bank of maken we samen het avondeten.

Naast alle thuisdingen is er natuurlijk ook nog zoiets als school. Je hebt de overstap gemaakt van de onderbouw naar de bovenbouw en die overstap brengt nogal wat veranderingen met zich mee. De grootste verandering is toch wel dat je alleen nog maar toetsweken hebt en dat je dus in die toetsweken ook echt moet scoren. En dat heb je gewoonweg fantastisch gedaan. Supercijfers met allen nog een onvoldoende voor Engels. En dan heb je nog de mogelijkheid om te herkansen, dus zelfs het cijfer van dat verrekte Engels kan nog omgebogen worden naar een voldoende. En over de rest van de cijfers hoeven we het niet te hebben.


En met deze mooie jonge vrouw ging ik vandaag op pad. Ik had namelijk twee kaarten gekregen voor de opnames van Max Proms. En dat feest werd dus jouw Sweet Sixteen Party. En daar valt niet zoveel op aan te merken. De Jaarbeurs afgehuurd, artiesten als Glennis Grace en Xander de Buisonjé, Jan Slagter als spreekstalmeester en een overnachting in het nabijgelegen NH-hotel.

Meisje, meisje wat heb ik genoten van jouw Sweet Sixteen Party. En wat geniet ik dagelijks van jouw aanwezigheid. Ik hoop dat we nog jaren mogen blijven genieten.

En dan nu, om het af te leren, nog een foto van vroeger, heel vroeger, toen je nog een klein, lief, meisje was.


Zelfs als je boos kijkt, ben je een lekker ding!!! Op naar de 17, moppie.

Geen opmerkingen: