Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 25 december 2017

De Wandelkerel

Tja, en dan blijft over de Wandelkerel. Hij kreeg zijn cadeaus van zijn zusje en zij ging compleet los op zijn gedicht. Waar ze het vandaan haalt weet ik niet, maar man, man, dichten kan ze. (En onzin uitkramen ook!!!)


Lieve, gekke, gestoorde, gemene kattenstelende Broer,




Ik heb geen idee wat ik moet zeggen


Want alles over jou is best wel moeilijk uit te leggen


Toch zal ik mijn best gaan doen


Dus hier zal ik een verhaal over mijn broer doen





Drummen, voetbal, bos en natuur


Snoep, chips, chocola en frituur


Matthieu, Pieter en Joris


Van kleding tot je kamer, eigenlijk alles wat goor is





Puber zijn noemen ze dat


Opruimen? Wasmand? Deo? Wat is dat?


Een slaapkamer waar menig mens in om zal komen


Maar daar beleef jij je mooiste dromen





Meisjes doen er ook nog niet toe


Dat is alleen maar gedoe


Bier en andere alcoholische dranken


Daar kan je leuke avonden aan danken





En dan nog bos en natuur, een hele nieuwe weg


We wisten allang dat je dat had, die aanleg


Alleen horen wij bijna niets


Over school, planten, bossen of zoiets





Nou, maar door naar je verlanglijst


Want die was wel vereist


Een zitmatje, wandelsokken en drumstokken


Na dan gelezen te hebben was ik snel vertrokken





Bever voldeed al snel aan de eisen


En niet alleen de producten waren goed, maar ook de prijzen


Daar was ik dus snel vandaan


En er bleef één ding op het lijstje staan





Drumstokken


Nou, ik kan je melden, dat die niet makkelijk te vinden waren


Maar deze kerstvrouw kan dat klusje ook wel klaren


Ze pakte haar telefoon en ging op jacht


Maar niets die haar de goede plek bracht





Zoeken, zoeken, zoeken en nog meer zoeken


In alle sites en in verschillende boeken


Hier en daar, over en weer


Maar ze vond het geen één keer





Na een laatste poging nam ze het besluit


En maakte al snel buit


Stokken zijn nu inbegrepen


En de prijs viel helemaal niet tegen





Zo alle cadeautjes waren binnen


En toen kon ik aan je gedicht beginnen


Zo 43 regels verder en nu bijna klaar


Dus nog even de laatste paar





Broer je bent de liefste, leukste, beste


De meest geweldige, knapste, gekste


Je bent de beste broer die deze kerstvrouw kan wensen


En de liefste, zorgzaamste, leukste van alle mensen





De woorden die je misschien wel het beste omschrijven


Daar kan ik nog zo een paar regels over schrijven


Ondanks dat dat in theorie kan


Ben ik het niet van plan





En aangezien we vanavond nog naar bed willen


Zal ik de tijd niet verder verspillen


Dus nog een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar


Misschien trek ik je weer volgend jaar





Kusjes (mag ook in het echt),



de Kerstzus, ondersteunt door haar Knabbelelfen


Koningin van de eenhoorns


Moedee hoeghoed voen Oerjoen-oen-Moenoekoe-stoen


Wereldkampioen lui zijn



Beste zus van de wereld




En die drumstokken kreeg hij gesponsord, want zijn zusje kwam er niet uit, met merken en gewicht en internet en zo. Hij mag dus zelf gaan zoeken. En ook de Wandelkerel kreeg een extraatje van zijn ouders.



En gelukkig was ook hij blij met zijn cadeaus.

Geen opmerkingen: