Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 25 februari 2017

Wandeltocht Het Goede Doel, Drachten

Ook al gaf de weersvoorspelling vandaag veel, heel veel, kans op regen, Mams en ik lieten ons niet tegen houden. Op naar Drachten. Gelukkig waren wij niet de enige wandelaars die de rit maakten, we kregen gezelschap van Liana, de Sjeik en zelfs van Carla en Ingrid die een er een ritje over de Afsluitdijk voor over hadden om vandaag aan de wandel te gaan.

Net achter de meute aan vertrekken we. Het eerste stuk is prima te wandelen, hoewel het me opvalt dat we constant binnen gehoorsafstand van de A7 lopen. Op de achtergrond zijn er continue auto's hoorbaar. dat ben ik in deze omgeving niet gewend. N een uurtje lopen begint het te regenen. Fijne miezer maakt alles nat, maar omdat we voor de wind lopen, valt het met de kleding nog wel mee. Toch is het fijn om na tien kilometer bij de eerste rust te komen. Even uit de nattigheid en een lekker warm bakkie leut.












Na deze rust werd de route er niet mooier op. We liepen voornamelijk over industrieterrein. En omdat het ook nog niet stopte met regenen, zag alles er erg mistroostig uit. Mams en ik hebben dan ook amper foto's gemaakt op dit stuk. Na het industrieterrein volgde het onvermijdelijke stukje nieuwbouwwijk voor we bij de tweede rust kwamen.


Het laatste stuk was weer iets inspireerender, maar echt mooi werd het vandaag niet. Niet qua route en niet qua weer.









Na afloop hielden de telefoons en GPS-en ons nog wel even bezig. Altijd leuk om te zien hoe ze afwijken van elkaar.



Ondanks het weer waren er ruim 600 deelnemers en het goede doel, de Zonnebloem, heeft een mooi bedrag bijgeschreven gekregen. Over de route ben ik deze keer niet zo enthousiast, maar ondanks dat en ondanks de regen was het leuk wandelen. En natuurlijk was het leuk om Carla weer te zien.

Geen opmerkingen: