Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 25 juni 2016

3e Ankertocht Hollandscheveld

Na de Brocken Aufstieg kwam ik niet meer aan wandelen toe en daarom moest er vandaag gewandeld worden. Ik was hard toe aan een poosje buiten spelen. Er was alleen een belemmerende factor, want er stond ook een feestje in onze achtertuin op het programma. Dit feestje was ter ere van de Wandelkerel. Als je binnen een tijdsbestek van negen dagen jarig bent en geslaagd bent voor je diploma, dan is dat wel een feestje waard. Om de combinatie van wandelen en een feestje leuk te houden, hielden Wandelmams en ik het bij een afstand van 15 km. Beter iets dan niets....

Na de inschrijving vertrokken we. Eerst maar eens even kijken welke kleur pijlen we moesten volgen, de blauwe dus.


We slingerden een klein stukje door het dorp en daarna kwamen we op een fietspad terecht. Mams en ik hadden elkaar al lange tijd niet gesproken, dus we hadden genoeg om over te kletsen. Maar aan het einde van het fietspad stokte het gesprek toch even. Want we dachten even dat we hallucineerden. Stond daar nou een veld voor wiet? Ehh, ja dus. Als we goed keken stonden er ook nog aardappels tussen, maar de wiet had toch duidelijk de overhand. En even later aan de andere kant van het fietspad nog zo'n veld. De dames die achter ons liepen, hadden het er ook al over en zij waren net zo verbaasd als wij.





We twijfelden nog even of we een plantje mee zouden nemen, maar dat hebben we toch maar niet gedaan, zou niet weten wat we er mee moeten....

De route stuurde ons het bos in en daar genoten we met volle teugen, wat een mooi gebied, echt genieten. Na een oversteek over een doorgaande weg ging het verder langs een slootkant en voor we het wisten waren we bij de rust. Hoewel we het niet echt nodig hebben op een afstand van 15 km, waren we wel toe aan een bakkie koffie/thee, dus tijd om even te zitten.











Na de rust liepen we weer richting Hollandscheveld, maar net voor de startlocatie werden we richting Hoogeveen gestuurd. En hoewel het pad langs de A28 liep, hoorden we de auto's nauwelijks. We tikten Hoogeveen aan en daarna volgde een avontuurlijk pad door het groen. Om de 15 km vol te maken, deden we nog een rondje Hollandscheveld. Dat vonden we niet erg, want toen zagen we dat er een visboer stond en het liep tegen lunchtijd....








En voor we het doorhadden, zat de 15 km er op. We liepen naar de auto, waar we zoals altijd ander schoeisel hadden liggen, maar we hadden nu niet de behoefte om iets anders aan onze voeten te doen, de voeten protesteerden niet na deze 15 km.




Via de visboer reden we weer naar de A28. Op naar huis, tijd voor een feestje....

Geen opmerkingen: