Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 2 december 2013

52.73 Traktatie

Bij haar laatste traktatie op de basisschool wilde Dochterlief graag nog een keer iets leuks toevoegen. Daar wilde ik best aan meewerken, maar aangezien haar klas dit jaar uit 36 kinderen bestaat, moest het niet te ingewikkeld worden....

Samen met Wandelmams en Dochterlief bedachten we dat het wel leuk zou zijn om aan de traktatie een label te hangen met de naam van ieder kind. Onze eerste gedachte was om die naam dan te borduren op de borduurmachine van Mams.

Maar al snel kwam Mams tot de conclusie dat dat toch behoorlijk wat tijd in beslag nam. en dan moesten de labels nog afgewerkt worden. Dus opnieuw overleg. En .... denk, pieker, tob en toen ... aha!!!! De Cameo.... Mams zou de labels maken en vervolgens zou ik de namen er op strijken. Dat gaat veel sneller.

En zo kreeg ik een stapel labels van Mams. Ze had toen al wel de labels voor de juffen en meester van Dochterlief geborduurd, maar de rest was blanco.




En toen moest ik aan het werk. De namen van 36 kinderen moesten worden getypt, verdeeld over een vel heat-transfer en gesneden. Daarna moest alle overbodige heat-transfer verwijderd worden en daarna volgde het strijken van de namen op de labels.






En waar deze labels nu aan werden bevestigd..... Nou, aan de favoriete koek van Dochterlief!!! Blokzijler Brok. Keurig verpakt in cellofaan......



Geen opmerkingen: