Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 1 mei 2023

Madrid, dag 6

Waar ik gisteravond nog positief was over mijn ogen (en de rest van mijn gezicht), was dat vanmorgen helemaal verdwenen. Niet alleen mijn ogen waren dik, maar mijn hele gezicht, ik herkende mijzelf bijna niet in de spiegel. Alleen al de aanwezigheid van het donzen dekbed in het appartement heeft waarschijnlijk toch te veel invloed op mijn op hol geslagen systeem.


We besluiten om op zoek te gaan naar een ander onderkomen voor de laatste nacht, zodat het dons geen invloed meer heeft op mij. We vinden een hotel in de buurt van het vliegveld, daar moeten we morgenochtend toch naar toe, en vervolgens ruimen we het appartement op en pakken we onze spullen al zo ver mogelijk in. We eten als ontbijt de laatste aardbeitjes die we nog in de koelkast hadden staan en daarna gaan we naar het Retiro Park om de tijd die we hebben voor we naar het museum van Optische Illusies gaan op een leuke manier door te brengen. 
 

 
En leuk is het. Omdat 1 mei in Spanje een Nationale Feestdag is, is het een drukte van belang in het park, het is een soort verkapte zondag. We lopen op ons dooie gemak door het park en slaan willekeurig rechts of links af.













 
Het is ondertussen alweer flink warm geworden, dus heel erg vinden we het niet om de metro weer in te gaan. Alleen moeten we er natuurlijk ook weer uit.... Het museum van Optische Illusies is echt de moeite waard. Wat ontzettend leuk om te zien en te ervaren.

Er hangen schilderijen aan de muur met optische illusies, .......








......... maar er zijn ook ruimtes waar je in kan gaan staan en waar je dan zelf een optische illusie ervaart .......






...... of juist dat je op een bepaalde plek een foto moet maken om de optische illusie te ervaren.
 







 

Na dit museum gingen we terug naar het appartement waar we nog even wat te eten maakten en de laatste dingen schoonmaakten. We lieten onze gastvrouw weten wat we gingen doen, zij was ontzettend lief, en toen vertrokken we naar het hotel-voor-een-nacht....



We keken of er een leuk terras was in de buurt van het hotel, maar dat was er niet, we doken dus de hotellobby in om wat te eten en te drinken.





We eindigden op onze hotelkamer, nog even rustig lezen, een serietje kijken, kletsen en de laatste koekjes opeten, morgen weer naar huis.

Geen opmerkingen: