Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 14 juli 2018

Een bijzonder moment...

Dit jaar vertrokken we al op vrijdag naar Nijmegen. En dat betekende dat Mams en ik op zaterdag al een bezoekje brachten aan de stad. En terwijl we daar rondliepen zagen we ineens een bord dat onze belangstelling wekte.


Ik had al gezien dat er op maandag een bijeenkomst was in de Jacobskapel, maar omdat het noorden officieel nog geen vakantie heeft, word ik maandag op mijn werk verwacht voor rapportvergaderingen en had ik dus die bijeenkomst uit mijn hoofd gezet. Nu ineens dat bord in beeld kwam, wilden Mams en ik daar graag heen.

Na een rondje buitenom gingen we naar binnen.








Omdat het in de kapel zelf druk was, bezochten we eerst de zolder. We lazen wat bijzonderheden en bewonderden de quilt die daar hing.







Na ons bezoek aan de zolder daalden we weer af naar de kapel. Gelukkig was het weer rustiger op dat moment. We genoten van de rust en eenvoud van de kapel. Even later raakten we in gesprek over pelgrimeren. Toen ik vertelde dat ik deelnemer was aan het aankomende programma "Laat mij maar lopen" ontstond er een geanimeerd gesprek over pelgrimeren, jezelf zijn, camera's, wandelen, beleven en de Via de la Plata. De tijd vloog voorbij.

Mams en ik staken een kaarsje op en tekenden het gastenboek. En met een voldaan gevoel verlieten we de kapel. Tot volgend jaar.










Geen opmerkingen: