Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 5 juli 2018

Blij

Elk jaar doe ik mijn uiterste best om er te zijn voor mijn leerlingen. Ze kunnen hun verhaal bij mij kwijt, ik probeer ze te helpen als ze het moeilijk hebben, of dat nu om schoolzaken gaat of om privézaken en ik geef steunles als dat nodig is of gevraagd wordt.

Natuurlijk is de ene leerling tevredener over mijn bijdrage dan de andere. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor hun ouders. Maar gelukkig komen we er toch altijd weer uit.

En soms zijn leerling en ouders zo blij dat ik een cadeautje krijg. En ook vandaag mocht ik een kleinigheidje in ontvangst nemen. En deze keer was de bijdrage bedoeld om mij soepeler de N4D door te krijgen. Nou, dat gaat hiermee vast wel lukken.


En ik, ik ben blij dat ik een leerling verder heb kunnen helpen op weg naar zijn diploma.

Geen opmerkingen: