Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 19 mei 2018

Keientocht Hoogeveen

Afgelopen dagen drong ineens tot mij door dat de Kennedymars Lauwersmeer, waar ik mij al lang geleden voor had ingeschreven, wel heel dichtbij komt. En het ergste van alles is, dat ik totaal niet het idee heb dat ik er klaar voor ben. Natuurlijk heb ik net het Jabikspaad afgerond, maar dat waren relatief korte afstanden en dan denk ik nog niet eens aan de blaren die ik daar heb opgelopen. Toch is er geen haar op mijn hoofd die erover denkt om niet te gaan. Maar ik hoop voor die tijd nog een beetje zelfvertrouwen en kilometers op te bouwen, dus vandaag ging ik met Wandelmams naar Hoogeveen voor de Keientocht om 40 km te lopen.

Na de inschrijving en een sanitaire stop gingen Mams en ik op pad. Eerst een stukje door een woonwijk, die we als snel achter ons lieten via een bijzondere brug, werkelijk alles aan die brug was krom.



Via Noordscheschut kwamen we in Hollandscheveld. Hier was de eerste rust en hoewel weer pas 5 km op hadden zitten, besloten we om een snel bakkie te doen. Echte Kennedymarstraining dus, heel kort zitten in het begin om tijdwinst te boeken voor het tweede deel. Binnen 10 minuten waren we weer op weg. We verlieten Hollandscheveld weer en slingerden door bos en om een plas heen. De ronde om de plas was gemeen, want we zagen de rust op enkele honderden meters rechts van ons, maar voor we daar naar binnen mochten, hadden we toch zeker een paar kilometer afgelegd. Maar goed, tijd voor een tweede bakkie!!!










Net na de rust lopen we bijna verkeerd. Ik lees het bordje met splitsing niet goed. Gelukkig worden we door andere oplettende wandelaars op het goede spoor gezet. We slingeren (bijna) eindeloos door het bos. Mams en ik hebben geen idee waar we zijn, tot we op het onderduikershol in Nieuwlande stuiten. Die kennen we, daar zijn we eerder langs gewandeld. Even later bereiken we de rust in Nieuwlande. Ondanks het feit dat het nog net geen 11 uur is, hebben Mams en ik zin in de aangeboden soep, we waren tenslotte al voor 6 uur uit bed. Helaas is de soep nog niet warm. We besluiten dan ook om eerst de lus van 10 km te gaan lopen en om dan bij terugkomst alsnog aan de soep te gaan. Met de belofte dat de soep straks wel warm is, gaan we verder.








Over de lus kan ik kort zijn. Het eerste stukje is leuk, daarna is het kilometers lang over een eenzame landweg lopen. Het voordeel is dat er weinig tot geen verkeer is, het nadeel dat het wel erg saai is. Gelukkig wacht de soep op ons. Hier zitten we iets langer, we moeten tenslotte de soep opeten, maar al met al zijn we redelijk snel weer op weg.







We gaan weer "terug" naar de plas. Sommige stukjes herkennen we van eerdere wandelingen in deze omgeving andere stukken zijn helemaal niet. Gelukkig worden we nu niet de hele plas rondgestuurd, we mogen er nu dwars doorheen overheen.








En dan beginnen we aan het laatste stuk. Terug naar Hoogeveen. We komen weer door Hollandscheveld en via een stuk natuur, een viaduct onder de A37 door en een trap komen we in Hoogeveen. We de kromme brug aan onze rechterkant en dat betekent dat we er dus bijna zijn. Nog een slinger links en rechts en dan zien we ons startpunt, De Magneet, weer terug.









We hebben heerlijk gewandeld in een, voor ons doen, snelle tijd. Gelukkig maar, want dat geeft in ieder geval een beetje vertrouwen voor de Kennedymars van volgende week. Helaas toch weer wat blaren bijgekweekt. Dat wordt volgende week flinke maatregelen vooraf nemen. Maar dat zien we dan wel weer.






Geen opmerkingen: