Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 7 oktober 2017

52.213 Aan het einde van de regenboog......

Het was weer zover, de jaarlijkse landelijke droomdekendag. Dit jaar voor de tweede keer in het Hilton hotel in Soest. Samen met Mams, Dochterlief en Aly gingen we vol enthousiasme op pad. Zeker omdat ook mevrouw Sjeik zich in Soest ook bij ons aan zou sluiten.

Voor aankomst van alle dames en een enkele heer zag de zaal er prachtig uit.



Al snel liep de zaal vol en was er van de orde weinig over. Niet dat iemand daar last van had, het was gewoon simpelweg genieten van alle mooie dingen die voorbij kwamen.

Allerlei onderhande werk passeerde de revue. Ik hou het bij de dingen waar wij mee bezig waren.

Mams ging verder met de voetbaldeken. Ze is mooi opgeschoten met het omstikken van de figuren. Nog maar één voetballer en een paar ballen. Nu hopen dat de deken binnenkort op de site kan om een kind erg blij te maken en een veilig plekje te geven.



Dochterlief had alle losse blokken en stroken van haar ontwerp meegenomen en wilde deze aan elkaar zetten. Mevrouw Sjeik besloot om haar daar mee te helpen en spelde en knipte er op las, zodat Dochterlief zich alleen maar hoefde bezig te houden met het daadwerkelijke aan elkaar zetten. Ze schoot dus behoorlijk op.





Ik hield mij bezig met het doorstikken van een deken. Dat viel nog niet helemaal niet mee, omdat de ruimte beperkt was, maar het kwam gelukkig helemaal goed.



Tussen alle bedrijvigheid door mocht iedereen even shoppen bij de stoffenkraam. Dochterlief kwam terug met een bescheiden, maar prachtig stapeltje stoffen voor nieuwe dekens.



En aan het einde van de dag zagen we wat er aan het einde van de regenboog te vinden is. Een prachtige pot met goud in de vorm van een enorme stapel droomdekens. Zoveel kinderen die weer een veilige plek kunnen vinden met behulp van droomdeken.


Blij gingen we weer naar huis. Vol positieve energie, fijne gedachten en toch ook wel een beetje moe!!!!



Geen opmerkingen: