Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 4 september 2012

Een nieuw schooljaar....

Gistermorgen was het zover. Voor dochterlief begon het schooljaar weer. En voor het eerst sinds ze in groep3 zat, liep ze zonder broer naar school. De afgelopen jaren gingen ze samen naar school en kwamen ze samen weer naar huis. Vaak zo druk kletsend dat wij "klachten" kregen, omdat ze geen tijd hadden om bekenden te groeten. Zo gingen ze op in hun gesprekken. Ze vond het dus niet leuk om nu alleen op pad te gaan.



Ondertussen had haar broer andere problemen. Hij moest zijn boeken kaften en dat was nog een hele klus. Zeker als je niet zo'n handig persoon bent en altijd al een hekel hebt gehad aan knutselen. Maar met een beetje hulp van mij (hij heeft zijn onhandigheid geërfd van zijn vader) werd de stapel te kaften boeken steeds kleiner.



En vandaag was het dan zo ver. Voor het eerst vertrok hij naar de middelbare school. En ik keek hem na. Met een brok in mijn keel. Wat worden kleine jongetjes toch snel groot......



Geen opmerkingen: