Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 2 juli 2011

Afscheid

Na een vol seizoen samen voetballen was het voor het Wandelmannetje tijd om afscheid te nemen van zijn E1. Gelukkig gaat een aantal jongens met hem mee naar de D's, maar er blijven ook 3 van de 8 jongens nog een jaar in de E's. Ook manlief moet weer afscheid nemen van zijn mede-leider/trainer, aangezien de zoon van mede-leider/trainer nog een jaar in de E's blijft.

Tijd voor een sportieve, gezellige afsluiting dus. Om 16.15 begon het feest met een potje voetbal van de jongens tegen hun ouders. Helaas voor de ouders kwamen ze al snel met 2-0 achter. Dat lieten de ouders (nou ja, de vaders) niet op zich zitten. Zij gooiden hun fysieke over(ge)wicht in de strijd en wisten de stand terug te brengen naar 2-2. Uiteindelijk wisten de vaders de strijd in hun voordeel te beslissen, maar helaas ging dat ten koste van één van de jongens die, door zijn eigen vader, ruw ondersteboven werd geschopt.

Gelukkig was er daarna tijd voor verbroedering. In onze tuin werd de BBQ aangestoken en sloten we het seizoen af met natuurlijk de jongens van E1, hun ouders, broers en zussen. Terwijl de ouders bijkletsen, testten de jongens de tolerantie van de achterbuurman, want ze schoten de bal regelmatig over de schutting.


Het was een supergezellige afsluiting. En de achterbuurman bieden wij bij deze onze welgemeende excuses aan.

Geen opmerkingen: