Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 3 april 2021

Noeste arbeid

Vandaag werd er niet gewandeld, nou ja, niet door mij. Vandaag werd er gewerkt in de tuin. Om ervoor te zorgen dat Manlief ook in het voorjaar in de tuin kan zitten, willen we een nieuw terras aanleggen met een mooi breed pad daar naartoe. Ook gaat de oude beukhaag eruit, het lukt me niet om deze bij te houden en nu moet er te veel aan gebeuren om hem weer in goede vorm te krijgen. Al met al is het dus tijd voor een update van de tuin.

De Wandelkerel is al twee weekenden bezig geweest om de beukhaag te verwijderen, zodat er vandaag, met de nodige hulp een extra stuk schutting geplaatst kon worden. De Wandelkerel had er een beste klus aan.....







Vandaag was het tijd voor het plaatsen van een stuk schutting (alles keurig in overleg met de achterburen) en het verwijderen van het speeltoestel. Het slopen ging makkelijker dan het opbouwen. Die betonpalen zijn retezwaar, maar gelukkig hadden we twee sterke jongemannen in het gezelschap.

Het meeste werk zat hem in het plaatsen van de betonpalen, ietsje hoger, ietsje lager, beetje scheef, beetje scheef de andere kant op, enzovoort. Maar toen de palen eenmaal goed stonden, hing het schuttingdeel er zo tussen.




En hoewel ik niet op de foto sta, heb ik ook het nodige gedaan. De Wandelkerel geholpen met afbreken van het speeltoestel, tegels verwijderd, gespit, mijn lijf laat nu duidelijk weten dat ik dingen heb gedaan de ik anders niet doe....

Maar voorlopig zit het erop, het terras laten we aanleggen. En na noeste arbeid is een drankje na afloop dubbel lekker.



Geen opmerkingen: