Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 27 december 2018

Gedicht van Dochterlief voor haar vader


Het gedicht van Dochterlief bestond uit twee delen en drie pagina's. Ze heeft er weer wat bijzonders van gemaakt.

Deel 1:

Lieve ……….,


Of ook wel papa, poepoe, pappie, appelflapdrolio
Leider van een voetbalteam en ziet jezelf als jonge god in een cabrio

Al 49 keer heb jij kerst meegemaakt
Maar nog nooit heeft een kerstgedicht je zo vermaakt
Als dat deze zal doen
Nou, hier komt die Groen

Allereerst moet ik natuurlijk melden
Dat dit gedicht lang zal duren
Ten tweede moet ik vermelden
Dat ik in dit gedicht allemaal stijlfiguren op je af zal vuren

Zo zijn de lessen formuleren niet voor niets geweest
En nu begint het gedichten-feest

Natuurlijk ben ik altijd creatief
Ik verzin al mijn prachtige gedichten zelf
Dus ik ging terug in mijn archief
Maar ik vond iets en dat was niet van mezelf

Toch gebruik ik het
Want het was geniaal
En ik zeg dit met opzet
Want geniaal genoemd worden is voor jou een mijlpaal

Ik zal dus maar beginnen met het deel waar het echt om gaat
Ben je klaar?
Dan begin ik met het gedicht op formaat

Ga maar naar de volgende pagina
Want daar begint het feest
Een gedicht van platina



Deel 2:


Lieve …….,


Of ook wel papa, poepoe, pappie, appelflapdrolio
Leider van een voetbalteam en ziet jezelf als jonge god in een cabrio

Hierbij jouw cadeau
Als je hem niet uitpakt is die zo
weg, verdwenen, gejat

Want dit cadeau is de koffie boven de Senseo
De radio boven de stereo
En daarmee heb ik niets overschat

Dit cadeau is de slagroom op de choco
De kers op de taart
De benzine in de auto
De spreuk op de kaart

Dit cadeau is de strik op je pak
De ketchup bij de friet (voor de Wandelkerel)
De verjaardag met gebak
De bril waarmee je ziet (bijvoorbeeld de tv)

Dit cadeau is de knabbel voor mij
De Trien in dit huis
De Louise en jij
De gezelligheid thuis

Dit cadeau maakt de rest onbelangrijk
Dit cadeau maakt jouw dag goed
Dit cadeau is jouw koninkrijk
Dit cadeau is alles wat je moet

Het is niet dat ik zeg
Dat de andere cadeaus niet ook leuk zijn
Maar ik heb in overleg
Dit perfecte cadeau gevonden in mijn brein

Nou, ik heb de spanning flink opgebouwd
Dus kijk maar gouw
Het is beter gedacht
Beter dan je had verwacht

Dan moet je nu nog even bekennen dat dit gedicht fantastisch is
En dat je hoopt dat het volgend jaar weer raak is
Dat ik volgend jaar weer zo’n prachtig gedicht voor je schrijf
En natuurlijk dat ik voorlopig nog thuis blijf

Want jij kan niet zonder mij
Samen een super team
Papa en Dochterlief voor altijd
Dat is zo besloten, unaniem

Het is ondertussen al 10 regels geleden
Dat ik zei dat je je cadeau mag uitpakken
Maar nu is het toch echt zover
Het gedicht is bijna gedaan

Dus open het cadeau en geniet
Want dit wordt je favoriet
Heel veel liefs van mij

Fijne kerst
Gelukkig nieuw jaar

Kusjes,

Dochterlief



En de cadeaus die Manlief kreeg:



Geen opmerkingen: