Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 25 december 2016

Van mij voor de Wandelkerel


Lieve Wandelkerel,

2016 was voor jou een bijzonder jaar
je 16e verjaardag en het vmbo klaar
en dus de overstap naar het mbo
waar je je inzet als een ware pro
je cijfers zijn tot nu toe hartstikke mooi
daarvan maak je gelukkig geen grote zooi
die zooi maak je wel op vele andere plekken
zodat je moeder weer een stapel kleren onder je bed vandaan moet trekken
of ze moet ’s ochtends vroeg op zoek naar je portemonnee
die jij dan weer vindt in je jaszak of op de plee
schoenen, sokken, truien, jassen, boeken
altijd loop jij je spullen te zoeken
en het rare is: jij vindt ze met gemak
terug onder je bed of op het dak
jouw cadeaus inpakken was dan ook geen makkie
want wat stop ik nou in welk pakkie
tenslotte moet ik er zorg voor dragen
dat jij niet gaat lopen klagen
want die chaos lijkt bij jou te horen
en ik wil jouw geordende chaos niet verstoren
daarom heb ik alles lukraak in een papiertje gedaan
want dat is de manier waarop jij met deze spullen om zal gaan
of mag ik, de kerstmama, hopen
dat het opruimen in 2017 beter gaat lopen
want als dat gaat lukken maak je mij blij,
maar dan doe ik er nog een wens(je) bij
en dat heeft te maken met fris en schoon
want één onderbroek per week is niet gewoon
dat hoort er één per dag te zijn
qua hygiëne wel zo fijn
en nu is het met plagen en zeuren weer even klaar
ik wens je weer een fantastisch jaar
met veel pieken en weinig dalen
en veel doelen om te behalen
                                                                           

Dikke kus en knuffels van de kerstmoeder


Geen opmerkingen: