Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 25 december 2016

Van Dochterlief voor mij

Lieve Ik,

Ik begin dit keer niet met het gebruikelijke:
“de kerstman zat te denken
Wat hij jou weer is zou schenken”
Nee, ik ben dit jaar origineel

Ik gebruik een nieuwe quote:
“Cadeau’s zijn fijn, leuk en goed
En komen er in overvloed”
Dada, goed van mij… niet?

Maar nu maar eens beginnen met het gedicht
Want dat is immer mijn plicht
Ik ga wat over jou vertellen
Maar ik kan het nog niet voorspellen

Ik begin maar eens bij jou
Je hebt een man die ik als goed beschouw
En natuurlijk twee prachtige kinderen
Die de lasten verminderen (als het hun uitkomt)

Zo heb je dus de Wandelkerel en Dochterlief
En die zijn allebei uniek (zeer uniek)
En je hebt natuurlijk jouw Man
Alleen daar heb je geen zak an

En natuurlijk jij, waar dit gedicht over gaat
Jij bent voor dit gedicht de rode draad
Je bent lief, aardig en zorgzaam
Super, geweldig en zeker niet eenzaam

Je bent alles wat een moeder moet zijn
Maar ook als mens ben je heel fijn
Als docent misschien wel eens streng
En dat hebben je leerlingen het over “dat kreng”

Toch zie ik dat je wel een topmens bent
Dat is zeker een goed talent
Je doet aan wandelen, een mooie sport
Zo’n sport die met de ervaring beter wordt

Je doet alles wat je wil
Nou niet alles, dat is een te groot verschil
Je hebt namelijk nog die knurft van een man
Die niet veel meer dan op de bank liggen kan

Toch hou je van hem met heel je hart
Wat je misschien wel eens verward
Je zou niet zonder hem kunnen
Maar ik zou jou een minder zieke man gunnen

Je hebt de beste vrienden, familie en collega’s
Die je helpen als een dwaas
Als het even tegen of als je in de puree zit
Zijn zij er zonder bullshit
Wat moet je zonder zulke goede mensen om je heen
Als je ze roept zijn ze er meteen
Je bent dat voor je kinderen
Die soms alles voor jouw verhinderen

Je bent sterk als het nodig is
En huilt bij een dat veroorzakende gebeurtenis
Je bent een topper voor wie het nodig heeft
En dat is de reden dat je moeilijke tijden overleeft

Het leven houdt van jou
Net zoveel als ik van cacao
Nog vele jaren met je gezin
Jij bent hun koningin

Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar
Dan ben ik nu klaar
Dit gedicht is nu voltooid
Maar vergeet nooit het belangrijkste ooit

Rendier hier, rendier daar, rendier is je hulp in huis
Uhh… ik bedoel…
Ik houd van je, wij houden van je
Met heel ons hart

Kerstelijke groeten,
Kerst-Meisje en haar knabbel-elven

Geen opmerkingen: