Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 25 december 2016

Gedichten

Op verzoek van Dochterlief vieren wij sinds een aantal jaren geen Sinterklaas meer maar Kerst. Niet omdat ze Sinterklaas niet leuk vindt, maar omdat haar verjaardag wel erg dicht op Sinterklaas zit. Nu zitten er in ieder geval een paar weken tussen haar verjaardag en het andere cadeautjesmoment.

Wat wij wel in ere hebben gehouden, is het trekken van lootjes en het schrijven van gedichten. En gedichten schrijven dat kunnen we. Er is strijd gaande over wie het langste gedicht kan schrijven, maar ook een strijd over wie de leukste woordgrappen kan maken of wie de ander de leukste manier belachelijk maakt.

Manlief had het zwaar dit jaar. Zelfs in gedichten die niet voor hem waren, kreeg hij er van langs. Ik hou het erop dat dat wraak is voor alle keren dat hij anderen (waaronder ons) belachelijk heeft gemaakt.

Gelukkig konden we allemaal enorm lachen om de gedichten. En daarom zal ik ze ook hier delen. Wel enigszins geanonimiseerd, maar zeker niet minder leuk!!!!


Geen opmerkingen: